Veelgestelde vragen

Moet ik de algemene voorwaarden tekenen als ik een bestelling wil plaatsen?
Als u een bestelling plaatst via de webwinkel, dient u de algemene voorwaarden te accepteren. Zonder het accepteren van de algemene voorwaarden kan uw bestelling niet geplaatst worden.
-
-
Wat zijn de bedrijfsgegevens van De Kraamfabriek?
De Kraamfabriek is gevestigd op de Dornachstraat 13, 7207PB in Zutphen. Kvk: 55084419.BTW: NL129294585B01. Dit is geen bezoekadres.


Wat zijn de bankgegevens van De Kraamfabriek?
Deze zijn: NL 37 ABNA 0484 4868 61 tnv De Kraamfabriek. De BIC is ABNANL2A.
-
-
Hoe kan ik De Kraamfabriek bereiken?
De Kraamfabriek is het snelste en makkelijkste bereikbaar via mail, info@dekraamfabriek.nl of via het contactformulier op de website www.dekraamfabriek.nl. Tevens kunt u een bericht sturen via Facebook. Heeft u binnen 24 uur geen bericht ontvangen, controleer dan uw SPAM-filter.
-
-
Heeft De Kraamfabriek een Keurmerk?
Ja, De Kraamfabriek heeft het Keurmerk Stichting Webshop Keurmerk. Voor meer informatie kunt u terecht op www.keurmerk.info. De algemene voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk vindt u op onder deze link... Door uw bestelling te plaatsen gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van Stichting Keurmerk Webshop.
-
-
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt uw bestelling op verschillende manieren betalen:
-
----------Per iDEAL:
----------Het systeem van iDEAL koppelt je direct aan de veilige betaalomgeving van uw eigen bank. Uw bestelling wordt direct in behandeling genomen.
-
----------Per bankoverschrijving:
----------U maakt het bedrag zelf over middels een bankoverschrijving. Uw bestelling wordt verwerkt zodra de betaling is bijgeschreven.
-
-
----------Per PayPal:
----------PayPal is dé veilige manier om online, in enkele klikken te betalen zonder uw gegevens te delen. Uw bestelling wordt direct in behandeling genomen.
-
-
----------Op rekening betalen (alleen voor zakelijk vaste klanten):

----------Voor (vaste) zakelijke klanten is er de mogelijkheid om op rekening te betalen. Neemt u contact op via info@dekraamfabriek.nl.
-
-
----------Per pakketservice/onder rembours:
----------U betaald aan de postbezorger van PostNL.
-
-
Wat is de verzendwijze?
Alle bestellingen worden getraceerd verzonden met PostNL. De verzendkosten worden automatisch berekend aan de hand van het formaat & gewicht van uw bestelling. Deze verzendkosten zijn inclusief behandeling, verpakking en frankering. Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een bericht. De track & trace code van uw bestelling staat in uw persoonlijk account. Met deze code kunt u op de website www.tracktrace.nl uw pakket volgen. Indien er niemand aanwezig is op het opgegeven adres, wordt het pakket bij de buren afgeleverd of de volgende dag opnieuw aangeboden. Als er meerdere malen niemand aanwezig is, wordt er een briefje in de brievenbus gedaan en kan het pakket afgehaald worden op het dichtstbijzijnde (post)kantoor. U dient legitimatie mee te nemen. De webshop is enkel ingericht voor verzending naar Nederland.  
-
-
Wat is de verzendwijze buiten Nederland?
Ook de buitenlandse zendingen worden verzonden met PostNL. De webshop ondersteunt enkel verzendadressen in Nederland. Indien u een pakket naar het buitenland wilt versturen, kunt u een mail sturen naar info@dekraamfabriek.nl of door het contactformulier in te vullen op www.dekraamfabriek.nl. Er gelden aangepaste tarieven. .
-
-
Wat is de levertijd?
Alle bestellingen worden, tenzij anders aangegeven, op werkdagen binnen 3 dagen verzonden. Mocht De Kraamfabriek wegens vakantie gesloten zijn, is deze informatie te vinden op de hoofdpagina van de website en/of op Facebook.
-
-
Welke maat Pampers wordt gebruikt in de luiertaarten?
Alle luiertaarten worden gemaakt van Pampers New Born maat 2. Mocht u een andere maat en/of merk willen, kunt u dit aangeven in het vakje opmerkingen bij het bestellen. Een andere maat en/of merk heeft geen invloed op de prijs van het artikel. Voor meer informatie over Pampers, www.pampers.nl.
-
-
Wat wordt er bedoeld met kleur en decoratie in de luiertaart?
Hiermee wordt de decoratiekleur in de luiertaart bedoeld, te denken aan bijv. het lint en het onderbord. De kleur van de knuffels is, tenzij anders omschreven, zoals afgebeeld/vermeld.
-
-
Uw bestelling is retour gekomen bij De Kraamfabriek, wat gebeurd er nu?
Als De Kraamfabriek uw bestelling retour ontvangt, wordt er contact met u opgenomen. Heeft u per abuis een verkeerd adres opgegeven en moet uw bestelling opnieuw, of naar een ander adres verstuurd worden, worden de vrachtkosten opnieuw in rekening gebracht. Deze kosten dienen betaald te worden, alvorens uw bestelling opnieuw verstuurd wordt.
-
-
Wat gebeurd er als ik kies voor een artikel met borduring?
Indien u heeft gekozen voor een borduring wordt de positie, het lettertype en het formaat van de borduring bepaald door De Kraamfabriek. Deze positie en het formaat van de letters en/of cijfers  is afhankelijk van de lengte in combinatie met de ruimte op het artikel. De kleur van de borduring kunt u  aangeven bij het artikel, de onderdraad (aan de achterzijde) is altijd wit. Alle doorgaande kleuren voor de bovendraad zijn mogelijk.  De borduring is op de achterzijde van de knuffel zichtbaar.
-
-
Wat gebeurd er als ik kies voor beschilderde artikelen?
Indien u een beschilderd artikel heeft besteld, geldt er een langere levertijd. Deze staat bij de artikelomschrijving. De artikelen worden met de hand geschilderd en daarna afgelakt. Deze behandelingen hebben tijd nodig om te drogen. De  Kraamfabriek wil graag alle details van het kaartje goed kunnen zien, daarom dient u het geboortekaartje ovv uw bestelnummer op te sturen naar De Kraamfabriek (Dornachstraat13, 7207PB Zutphen), zodra deze ontvangen is wordt uw bestelling in behandeling genomen. u ontvangt hiervan een bevestiging. -
-
-

Zijn de speenkoorden/bijtringen/rammelaars handgemaakt en hoe werken ze? 
Ja, deze worden in De Kraamfabriek met de hand gemaakt. De handgemaakte speenkoorden zijn geen speelgoed en ouders wordt aangeraden het speenkoord niet in bed of wieg te gebruiken. Geef het door aan vrienden, kennissen, familie en aan adressen waar jij je kind achterlaat zoals een kinderopvang, peuterschool of gastoudergezin. Mocht er iets losraken, gooi dan de speenkoord direct weg. Laat uw kind nooit alleen met een speenkoord. Veiligheidswaarschuwingen speenkoorden/bijtringen/rammelaars: Een speenkoord is geen speelgoed. Laat de baby nooit onbewaakt met een speenkoord spelen of slapen. Een speenkoord/bijtring/rammelaar is onderhevig aan slijtage door wrijving en beweging van de onderdelen: controleer daarom regelmatig of alle onderdelen nog goed vastzitten. Als er een onderdeel los zit, gooi het artikel dan weg! Wanneer speenkoorden/bijtringen/rammelaars in contact komen met (veel) speeksel kunnen de materialen hun stevigheid verliezen en sneller kapot gaan. Speenkoorden/bijtringen/rammelaars kunnen in het begin wat stug zijn,  door gebruik wordt het geheel iets losser daarom is er rekening gehouden met wat marge zodat het koord niet té los wordt, maar houdt het altijd goed in de gaten. Speenkoorden/bijtringen/rammelaars afspoelen en indien nodig weken in water. Niet wrijven over het haakwerk en aan de lucht laten drogen

-
-
Kan ik De Kraamfabriek aansprakelijk stellen?
De Kraamfabriek kan niet aansprakelijk gesteld worden voor geleden schade door gebruik van de knuffels, knuffeldoekjes, speenkoorden, bijtringen, rammelaars of overige producten die verkocht worden door De Kraamfabriek. Het gebruik van alle artikelen dient op eigen verantwoording. 
---

Prijzen:
Alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.
-
-
Wat gebeurd er met mijn persoonlijke gegevens (Privacy Policy / Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp)?
Als u een bestelling plaatst dient u een account aan te maken en uw persoonlijke gegevens in te vullen. Uw gegevens worden enkel door De Kraamfabriek gebruikt voor uw bestelling, voor meer info: https://www.dekraamfabriek.nl/content/6-privacy-policy-de-kraamfabriek
-
-
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
De Kraamfabriek besteedt de grootste zorg aan uw bestelling. Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vraagt De Kraamfabriek u vriendelijk om uw klacht via een e-mail, info@dekraamfabriek.nl, aan De Kraamfabriek door te geven. De Kraamfabriek zal de klacht bekijken en proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen. Na ontvangt van uw klacht ontvangt u een bevestiging. De Kraamfabriek zal uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht er meer tijd nodig zijn, dan wordt u hiervan op de hoogte gebracht. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar De Kraamfabriek bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de geschillencommissie (SGC)
-
-
U heeft geen reactie en/of orderbevestiging ontvangen?
Als u geen reactie en/of orderbevestiging heeft ontvangen, controleer dan uw SPAM-filter. Indien u een account heeft aangemaakt kunt u hier alle gegevens vinden. Het gebeurd regelmatig dat orderbevestigingen en/of verzendbevestigingen bij  klanten van De Kraamfabriek in de SPAM-filters terecht komen. Voegt u De Kraamfabriek toe als veilige afzender en toekomstige e-mails komen wel in uw IN-box. Dit werkt ook de andere kant op, heeft u een bericht naar De Kraamfabriek gestuurd, maar heeft u binnen 24 uur geen reactie ontvangen?? Dan kan het zijn dat uw bericht in ons SPAM filter is gekomen, deze worden om veiligheidsredenen ongeopend verwijderd. Probeert u evt. nogmaals een mail te sturen naar info@dekraamfabriek.nl of vult u het contactformulier in.
-
-
Wat betreft de herroepingsplicht?
De Kraamfabriek hanteert een termijn van 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. U heeft 14 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren, u hoeft geen reden op te geven, maar om de dienstverlening te kunnen verbeteren, stelt De Kraamfabriek dit wel op prijs. Neemt u contact op met De Kraamfabriek indien u uw bestelling wilt retourneren op info@dekraamfabriek.nl. De Kraamfabriek vergoedt alle betalingen van u, inclusief eventuele leveringskosten die door De Kraamfabriek in rekening gebracht zijn voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de herroeping meldt. Tenzij De Kraamfabriek aanbiedt het product zelf af te halen, mag De Kraamfabriek wachten met terugbetalen tot De Kraamfabriek de bestelling in goede orde retour ontvangen heeft. De Kraamfabriek zal voor terugbetaling hetzelfde bankrekening gebruiken als die door u gebruikt is. De terugbetaling is voor u kosteloos.


Is De Kraamfabriek actief op social media?
De Kraamfabriek is actief op Facebook. Volg de pagina voor de nieuwste producten en/of aanbiedingen op https://www.facebook.com/kraamfabriek. Ook is het mogelijk om contact te zoeken via Facebook met De Kraamfabriek.